Eesti Energia nõudis 720 eurot, sest äike rikkus kaugloetava elektriarvesti

Täna räägib meile oma huvitava loo Ain (nimi muudetud):

Tegelikult on asi nii, et kui sa ei soovi uut kaugloetavat elektriarvestit, siis tuleb sellest koheselt teavitada Ericssoni firmat, kes neid paigaldab. Loomulikult peale seda, kui on saabunud teatis, et teatud kuupäeval tullakse su arvestit vahetama.

Kodune arvesti vahetati mul ringi kaugloetava elektriarvesti vastu, sest ma ei teadnud enda õigusi. Hiljem, kui targemaks sain, saatsin Ericssonile meili, milles teatasin, et ei soovi oma garaažiboksi uut arvestit enne kohustuslikku 2017.a. Nii läkski. Kõigil teistel vahetati elektriarvesti ära, kuid mulle jäeti vana.

Kodus aga oli tõsine probleem selle kaugloetava arvestiga, kui see möödunud aasta juunis paigaldati ja augustikuus, kui oli korralikult äikest, tekkis iseenesest näit, mis jäi kogu aasta tarbimise suurusjärku. Vaidlesin Eesti Energiaga mitu kuud, enne kui arve tühistasid. Arve oli üle 700€ augustikuu kohta, samas olid ilmad soojad ja mingeid kütteseadmeid ei tarbitud.

Arvesti viidi ekspertiisi, kuid kontrolliti vaid Inspektas, kellel olevat ainuõigus arvestite kontrolliks. Samas, probleem tekkis ilmselt arvesti tarkvara poolel, millele ei ole Inspektal ligipääsu… Eesti Energia väitis algul, et ilmselt on mul mingi elektriseade rikkis, mis palju voolu tarbib, aga seadmed kõik korras. Hiljem sellist probleemi ei ole täheldanud. Seega usun, et äike võib teatud olukordades põhjustada uute elektriarvestite riknemist.

Minu võitlus Eesti Energiaga kestis mitu kuud ja arve esitati mulle nii „tarbitud elektri“ kui ka arvestile tehtud ekspertiisi eest. Kokku siis ligi 720 eurot. Sellest arvest tasusin AINULT loogilise osa, mida olin enda teada tarbinud ja saatsin neile ka teate selle kohta, et ei plaani rohkem maksta.

Lõpuks tõesti tehti tasaarveldus ning vabandati ja tunnistati enda võimalikku viga. Eks nad lõpuks kontrollisid eelmiste perioodide tarbimisi. Ei kujuta aga ette, kui mõnel inimesel on tehtud näiteks otsekorraldus ja raha läheb automaatselt pangaarvelt minema, nii, et lähed poodi, hakkad kaardiga maksma ja siis selgub, et raha polegi arvel. Jätavad lihtsalt pere nälga niimoodi. Ja eks püüa see raha siis suurfirmalt tagasi saada.

Seega ei soovitaks kellelgi otsekorraldust teha, siis puudub igasugune kontroll oma raha üle. Aga nagu öeldakse lõpp hea-kõik hea. Edu teile, head eestlased!

P.S. Olen kuulnud, et ma ei ole ainus taoline ohver. Selliseid asju on teistegagi juhtunud.



Kas see artikkel oli huvitav?

Sisesta oma e-postiaadress ja saad neid elutähtsaid uudiseid edaspidi oma e-postiaadressile täiesti tasuta.

Sedasi ei jää Sa olulisest informatsioonist ilma.


Üks vastus postitusele “Eesti Energia nõudis 720 eurot, sest äike rikkus kaugloetava elektriarvesti”

  1. Guido ütleb:

    Nüüd on otsekorralduse asemel vist e-arve. Ka sellele saab pangas peale panna limiidi, mille ulatuses raha saab võtta. Pole asi nii hull kui kirjeldati. Tõe ja õigluse nimel vaieldi mitu kuud! Mina olen seda ühe teise teema puhul teinud üle 10 aasta ja lõpp paistab! 🙂

PALUME LUGEDA ENNE KOMMENTEERIMIST!
Et hoida kommentaarium puhtana ja huvitavana kõigile lugejatele, kustutatakse kõik postitused, mis on:

- Ebaviisakalt kirjutatud
- Teemasse mittepuutuvad
- Veiderdavad
- Läbivate suurte tähtedega
- Spämmivad

TÄNAME!

Kommenteeri


Vastutust välistav klausel